Atelier de teatru
Coordonator : Florin Roşu
Atelierul de teatru este o invitaţie adresată copiilor de a descoperi şi experimenta prin teatru noi posibilităţi de exprimare corporală şi verbală.Acest atelier nu intenţionează să formeze MICI VEDETE sau viitori actori, ci propune o metodă alternativă de educare prin teatru .
Prin exerciţii de dicţie şi vorbire, de antrenament al vocii, prin abordarea şi interpretarea personajelor, elemente de dans, prin mişcare scenică, copiii îşi vor îmbogăţi şi nuanţa registrul intrumentelor de comunicare de care dispun, vor învăţa să se mişte şi să se exprime liber. Pe toată perioada participării se va acorda o atenţie deosebită evoluţiei fiecărui copil în parte. La începutul atelierului profesorul va întocmi o fişă de evaluare a nivelului tuturor capacităţilor copilului.
Obiective:
•Dezvoltarea creativităţii şi imaginaţiei
•Dezvoltarea capacităţilor fizice, de expresie corporală şi vocală
•Dezvoltarea capacităţii de exprimare şi comunicare
Cursul va cuprinde:
•O scurtă încălzire fizică şi încălzire vocală
•Tehnici de respiraţie şi exercitii de dicţie pentru o vorbire clară şi corectă
•Exerciţii şi jocuri pentru dezvoltarea atenţiei, memoriei şi concentrării
•Mişcare scenică şi reguli pe scena
Florin Roşu a absolvit Facultatea de Teatru din cadrul Universităţii Spiru Haret Bucureşti, secţia Actorie. Este actor şi membru al Companiei de Teatru PASSE PARTOUT Dan Puric din anul 2001 şi face parte din distribuţia mai multor spectacole de pantomimă, teatru non-verbal şi comportamental, dar şi spectacole independente de teatru.
Atelierul experimentelor traznite
Îţi place să explorezi lumea? Vrei să ştii cum se transmite curentul şi cum apare atracţia magnetică? Te-ai întrebat de ce creşte aluatul, ce sunt cristalele şi cum apare curcubeul?
Atunci hai să explorăm împreună!
Putem construi rachete din baloane, busole, elerctromagneţi, monştri care fac spume, plămâni artificiali, putem fabrica singuri hârtie, putem înţelege mai bine fenomenele naturii şi cum funcţionează propriul corp.
Vino în laboratorul nostru!
Atelierul va cuprinde experimente legate de lumină, de efecte optice, de sunete, de forţa de gravitaţie, de electricitate, magnetism, sunete, amestecuri de substanţe, fenomenele naturii şi corpul omenesc.
Atelier de arte plastice ”Incursiuni in lumea imaginii”
Profesor: Mădălina Gheorghe-Tănase
Atelierul îi va introduce pe copii în lumea picturii, graficii şi sculpturii şi îi va familiariza cu tehnicile acestora: acuarelă, tempera, pastel, creion colorat, grafit, cărbune, tehnică mixtă (pictură şi grafică), colaj, modelaj în lut şi plastilină, obiecte din carton şi papier-mache ş.a. Modulele sunt concepute astfel încât să cuprindă lecţii şi noţiuni de istoria şi teoria artei, dar şi de istorie, biologie sau alte discipline, ce susţin prin material intuitiv temele propuse.
Exemple de module:
Natura în pictură – Cine locuieşte in grădina mea; Oceanul de acuarelă (fluidizare); Casele naturii biodiversitate;
Întâmplări pe strada mea – Peisaj urban (colaj); Jocurile preferate; Eu şi persoana cea mai dragă (portret dublu/colectiv);
Sculptură în aer liber – Animale de grădină (sculptură papier-mache pictată); Portretul bunicului/bunicii (modelaj lut); Palatul din poveşti (modelaj-proiect arhitectural)
O plimbare prin istorie (istoria artei – se poate adapta doar partial pentru prescolari) – Mergând ca un egiptean (proiect panou decorativ); Metope grecesti (modelaj); Portret de roman (bustul roman, modelaj); Icoane şi biserici (stilul bizantin);
Mădălina Gheorghe-Tănase
A absolvit Universitatea de Artă Bucureşti, Facultatea de Arte Plastice.Este doctor in filosofie al Universităţii Bucureşti, elaborând teza in domeniul esteticii filosofice, «Cunoaşterea artistică. Educarea sensibilității estetice in şcoală». Susţine de 8 ani un curs nonformal de arte plastice, pentru copiii preşcolari, organizat în Gradiniţele din Bucuresti.
Dezvoltarea inteligentei emotionale
Coordonator : Psiholog Ecaterina Maries
– se lucreaza cu prescolarii (1-6 ani) utilizind activitati ludice, care sa stimuleze partea cognitiva a aparatului psihic ( jocuri de atentie, de memorie, de asociere, de limbaj, de dezvoltare a capacitatii vizuale, de crestere a concentrarii si a vitezei de reactie, a sprititului de observatie, etc).
– la scolari (6-12 ani) se vor utiliza jocuri de logica, de gindire rationala, de formare a gindirii analitice, de cautare de noi solutii, etc.
-pentru dezv. inteligentei emotionale, se va lucra cu copiii prescolari utilizind jocuri de grup si feedback-ul, pentru identificarea emotiilor proprii si ale celorlalti, pentru reglarea emotivitatii personale, pentru formarea empatiei, a increderii in sine.
-pentru dezv. inteligentei emotionale, se va lucra cu copiii scolari utilizind tehnici de comunicare si jocuri de grup, pentru dezvoltarea capacitati utilizarii propriilor emotii in vederea gindirii, pentru obtinerea independentei , pentru formarea caracterului pentru flexibilitate in gindire, pentru controlul cit mai bun al emotiilor. Cele doua laturi ale inteligentei pot fi dezvoltate simultan, prin alternarea tehnicilor si a jocurilor folosite de psiholog in aceeasi intilnire. Scopul acestor cursuri sint diferite de o sedinta de terapie, care are ca scop identficarea si rezolvarea unor devieri de la sanatatea psihica a copilasului.