Atelier de arte plastice ”Incursiuni in lumea imaginii”
Profesor: Mădălina Gheorghe-Tănase
Frecvenţa: o dată pe săptămâna
Locatie: AFTER-SCHOOL (Margeanului, sector 5)
GRADINITA (Oras Magurele)
Grupe de vârsta: 3-7 ani; 7-12 ani; (se vor face grupe pe diferite categorii de vârstă, în funcţie de înscrieri)
Frecventa: o data sau de doua ori pe saptamana.
Atelierul îi va introduce pe copii în lumea picturii, graficii şi sculpturii şi îi va familiariza cu tehnicile şi genurile acestora: acuarelă, tempera, pastel, creion colorat, grafit, cărbune, gravură, monotipie, tehnică mixtă (pictură şi grafică), colaj, modelaj în lut şi plastilină, obiecte din carton şi papier-mache ş.a.
Modulele sunt concepute astfel încât să cuprindă lecţii şi noţiuni de istoria şi teoria artei, dar şi de istorie, biologie sau alte discipline, ce susţin prin material intuitiv temele propuse.
Temele plastice vor urmări în principal valorizarea şi dezvoltarea creativităţii native a copilului, prin alegerea mijloacelor, materialelor şi a subiectelor ce stimulează imaginaţia şi dezvoltă viziunea plastică.
Lucrările realizate în cadrul atelierului vor participa la concursuri şi expoziţii naţionale şi internaţionale de profil.
Exemple de module:
Pictura muzicală şi muzica picturală – Autoportret de muzician; Cum vedem muzica; Construim instrumente muzicale;
Natura în pictură – Cine locuieşte in grădina mea; Oceanul de acuarelă (fluidizare); Casele naturii biodiversitate;
Întâmplări pe strada mea – Peisaj urban (colaj); Jocurile preferate; Eu şi persoana cea mai dragă (portret dublu/colectiv);
Sculptură în aer liber – Animale de grădină (sculptură papier-mache pictată); Portretul bunicului/bunicii (modelaj lut); Palatul din poveşti (modelaj-proiect arhitectural)
O plimbare prin istorie (istoria artei – se poate adapta doar partial pentru prescolari) – Mergând ca un egiptean (proiect panou decorativ); Metope grecesti (modelaj); Portret de roman (bustul roman, modelaj); Icoane şi biserici (stilul bizantin); Pagina de manuscris (romanic si gotic); Autoportretul artistului (Renastere); Ecvestra (Renastere, modelaj sau sculptura neconventionala); Un portret neobisnuit (Manierism); Natura statica (Scoala olandeza si flamanda sec.XVII); Gravura in sec.VIII (imprimare); Lumini si umbre in miscare (Impresionism); Picturi din puncte (neoimpresionismul); Oameni şi cuburi (cubismul); Pictopoezia (dadaism).
Mădălina Gheorghe-Tănase
A absolvit Universitatea de Artă Bucureşti, Facultatea de Arte Plastice, secţia pictură. Este doctor in filosofie al Universităţii Bucureşti, din anul 2012, elaborând teza in domeniul esteticii filosofice, «Cunoaşterea artistică. Educarea sensibilității estetice in şcoală». Susţine de 8 ani un curs optional nonformal de arte plastice, pentru copiii preşcolari, organizat în Gradiniţele nr. 111, 87, 217, 250, 197 (sector 6), Gradiniţa nr. 123 (sector 1), Gradiniţa Clara (sector 2) Gradiniţa Sfântul Andrei (sector 5).
A fost profesor de educaţie vizuală şi plastică la Şcolile nr. 191, 311, la Colegiul Tehnic “Gheorghe Airinei”.
A fost profesor de istoria artei, de studiul desenului şi culorii la Liceul de Arte din Ploieşti.
Este antrenoare a echipei de copii selecţionaţi pentru a participa la concursuri internaţionale si nationale de desen şi pictură, fiind distinşi cu premii importante.